Šogad konkursam tika pieteiktas trīs komandas. Neskatoties uz to, ka atsaucība varētu būt lielāka, konkurss izvērtās gana spraigs. Interesanti, ka pavisam negaidot, aci pret aci tikās divu Latvijas vidējo speciālo mācību iestāžu audzēkņi un pasniedzēji. Tas raisīja papildus intrigu.
Konkursa nolikums deva potenciālajiem tā dalībniekiem lielu prezentējamā materiāla izvēles brīvību, tādēļ, neskatoties uz komandu it kā tuvo radniecību – viena Profesionālās izglītības kompetences centra (PIKC) Daugavpils tehnikuma komanda un divas PIKC Rīgas Valsts tehnikuma Dzelzceļnieku nodaļas komandas, iesniegtās idejas un priekšlikumi bija visai atšķirīgi. Kopīga gan bija to joma – lokomotīvju saimniecība. Taču tās hronoloģiskie ietvari pārklāja gan vēsturi, gan mūsdienas, gan nākotni. Komanda Dzelzceļa pētnieki (komandas kapteinis Viktors BAŠKIROVS), jeb Rīgas Valsts tehnikuma Dzelzceļnieku nodaļas trešā kursa audzēkņi, prezentēja ideju, kā saglabāt vēsturi “dzīvu”, jeb kā tūristu pārvadājumos izmantot savu laiku nokalpojušo vilces ritošo sastāvu. Komanda Dzelzceļa nodaļas gudrinieki (komandas kapteine – Rīgas Valsts tehnikuma Dzelzceļnieku nodaļas vadītāja Ilona GRIVANE) bija izstrādājusi priekšlikumus kā modernizēt 2TE10 sērijas dīzeļlokomotīves. Šīs komandas sastāvā bija gan pieredzējuši pasniedzēji, gan pirmo kursu audzēkņi. Tālākā nākotnē savu skatu bija vērsusi trešā komanda, kura nosaukums Daugavpils tehnikums (komandas kapteine Antoņina MINČONOKA) liecina pats par sevi. Komandas sastāvā bija četri pieredzējuši minētās mācību iestādes pedagogi. Viņi piedāvāja savus pakalpojumus iesaistei dažādos ES izsludinātos dzelzceļa nozares attīstības izpētes projektos.
Pirmajā konkursa dienā notika iepazīšanās gan ar pašām komandām, gan to prezentētajām idejām. Respektablās žūrijas, kuras sastāvā bija LR Satiksmes ministrijas Dzelzceļa departamenta direktora vietnieks Māris RIEKSTIŅŠ, VAS Latvijas dzelzceļš Tehniskās inspekcijas galvenais tehniskais inspektors Dainis ZVANERS, VAS Latvijas dzelzceļš Ārējo sakaru direkcijas Starptautisko sakaru daļas vadītāja Biruta SAKSE un SIA LDz Cargo Ražošanas tehniskās daļas vadītājs Sergejs ČIGAKS, jautājumu krustugunīs pabija visu triju komandu dalībnieki. Likās, ka ar stresu nedaudz labāk galā tika rīdzinieki. Iespējams, ka daugavpiliešiem pietrūka uzstāšanās pieredzes un saliedētības.
Konkursa pirmās dienas noslēgumā visi dalībnieki saņēma tā dēvēto nakts uzdevumu, kuram šoreiz bija divas daļas. Pirmā bija saistīta ar projektu Rail Baltica. Konkursantu uzdevums bija dot priekšlikumus attiecībā uz kustības organizācijas aspektiem un izmantojamo vilces ritošo sastāvu. Atsevišķi bija prasīts izvērtēt vilcienu kustības organizācijas aspektus iecirknī Rīgas pasažieru stacija – Rīgas lidosta. Otrā uzdevuma daļa bija nedaudz provokatīva, jo prasīja konkursa dalībniekiem (gan tehnikumu audzēkņiem, gan pasniedzējiem – vienlaicīgi) izvērtēt, kā uzlabot sadarbību starp profesionālajām mācību iestādēm un nozares uzņēmumiem.
Jāatzīst, ka ar otro uzdevuma daļu vislabāk galā tika Dzelzceļa nodaļas gudrinieki, kas arī plūca uzvaras laurus konkursa kopvērtējumā. Vairāk gan pieredzes trūkuma dēļ, no viņiem nedaudz atpalika Dzelzceļa pētnieki. Diemžēl daugavpiliešu domas mēs tā arī līdz galam neuzzinājām, jo viņi pamatā kavējās tīri teorētiskos apcerējumos par izglītības sistēmas modeļiem. Attiecībā uz projektu Rail Baltica, jāsecina, ka visas komandas šai uzdevuma sadaļai piegāja pietiekoši radoši un no katras prezentācijas varēja aizgūt pa kādam dziļākam domu graudam.
Konkursa noslēgumā tika pasludināts žūrijas verdikts, kas, kā jau minēts, bija vislabvēlīgākais PIKC Rīgas Valsts tehnikuma Dzelzceļnieku nodaļas komandai Dzelzceļa nodaļas gudrinieki. Tomēr arī pārējo komandu dalībnieki saņēma gan diplomus, gan pateicības balvas. Ieguvēji bija arī žūrijas komisijas locekļi un konkursa reālā darba organizatori – Vitālijs ŠEVČENKO un Nataļja SILA, kam konkurss viennozīmīgi deva vielu pārdomām. Gan par to, kā vēl sekmīgāk organizēt nākošos konkursus, gan par to, ar kādiem izaicinājumiem tuvākajā nākotnē var nākties saskarties dzelzceļa nozares uzņēmumiem attiecībā uz jaunu darbinieku piesaisti.
Comments