Nu kurš gan nezina, kas ir divritenis! Bet, kas ir elektrovelosipēds? Kāds nedomājot atbildēs: ”Mopēds!” Nekā – elektrovelosipēds ir divritenis ar aizmugurējā rumbā iemontētu motoriņu, kas, protams, atgādina arī darbībā mopēdu, bet tomēr tas ir specifisks, interesants braucamlīdzeklis. Motoriņš palīdz tūlīt pat uzsākt ātrāku kustību līdz ko sāc mīt pedāļus, ko tieši tas piepalīdz. Tātad tā vieglāk gan uzņemt ātrumu no vietas, gan vieglāk braukt kalnā vai pa bezceļu (smiltis, meža takas utt.). Tas ir 21. gadsimta unikāls transportlīdzeklis, ar kuru, izmantojot enerģiju no jaudīgā akumulatora, var nobraukt daudzus kilometrus ar vienu uzlādi.
Latvijas Dzelzceļnieku biedrības (LDzB) Ģenerāldirekcijas nodaļa maija pēdējās brīvdienās organizēja braucienu uz Jūrmalu ar elektrovelosipēdiem. Pasākumā piedalījās LDzB Ģenerāldirekcijas un Ritošā sastāva servisa nodaļas biedri kopā ar ģimenēm, pavisam piecpadsmit dalībnieki. Protams, ka vīdēja neuzticība, skepse, pa kādai skarbākai replikai un smīnam.
Brauciena sākumā mēs veicām īsu izmēģinājuma braucienu apkārt Māras dīķim, jo lielākajai daļai braucēju tā bija pirmā pieredze ar tāda tipa velosipēdu. Un…iepatikās! Iepatikās pat tiem, kuri gandrīz kā ar zobu sāpēm pie daktera bija nākuši!
Dalībnieki atzina, ka braukt ar elektrovelosipēdu ir ļoti viegli un patīkami, jo braucot var atpūsties un izbaudīt dabu (saule, vējš, sils, Lielupe, jūras līcis utt.), neuztraucoties par spēka izsīkumu.
Mūsu maršruts sastāvēja no divām daļām, vieglā – pa Jūrmalas veloceliņu ar apstāšanos dzelzceļa staciju apskatei un ekstrēmā – pa pludmales smiltīm. Nenoliedzami, ka smagāk bija braukt pa pludmales smiltīm, sevišķi dāmām, kurām bija jāpieliek lielāks spēks minot papildu pedāļus, bet tomēr viņas godam turējās un neatpalika no pārējiem.
Esam pārliecināti, ka tie, kas kaut reizi ir braukuši ar elektrovelo nebūs kategoriski tā noliedzēji. Mūsu pirmā pieredze rāda, ka visi, kuri bijām komandā, braucot ar elektrisko velosipēdu, smaidījām kā mazi bērni no laimes.
Nav ne labu, ne sliktu transporta līdzekļu. Katrs izvēlas pēc patikas, pēc iespējām un pēc funkcionalitātes. Elektriskais velosipēds, mūsuprāt, ir jāuztver kā ikdienas transports. Taču nevar noliegt, ka tas ir arī labs izklaidei un noderīgs tūrismam pa labiem ceļiem ne pārāk lielās distancēs. Ja mums būtu tagad jāiesaka cilvēkiem, kuri vēlas no Rīgas aizbraukt uz Jūrmalu un atpakaļ, vai braukt pa Siguldas pauguraino apvidu, bet vairākus gadus nav nodarbojušies ar fiziskām aktivitātēm, tad mēs noteikti ieteiktu elektrisko velosipēdu, jo citādi var gadīties, ka, pārvērtēdami savas spējas, cilvēki ar parastu divriteni nomocīsies un nekad vairs negribēs baudīt šos “priekus”, bet elektriskais – tas ir risinājums.
Arī nobrauktie attālumi bija iespaidīgi, jo līdz pirmajai uzlādes vietai nobraucām vairāk nekā 40 kilometrus, bet dienas gaitā vairāk nekā 100, varētu arī vairāk, ja nebūtu jālādē akumulators.
LDzB Ģenerāldirekcijas nodaļa pateicas visiem brauciena dalībniekiem un cer, ka ar LDzB atbalstu mēs turpināsim šo tradīciju arī turpmāk, iesaistot pasākumā ne tikai desmitiem, bet pat simtiem dzelzceļā strādājošo. Šī nav reklāma elektrodivriteņu ražotājiem, bet mūsu ieteikums ikvienam pamēģināt šo braucamrīku! Nenožēlosiet!
Comments