Aizvadītajā nedēļā norisinājās konkurss „Spēks prātā”, kurā piedalījās un cīnījās par labāko titulu gan dzelzceļa darbinieki, gan arī iespējams topošie mūsu kolēģi – Rīgas Valsts tehnikuma studenti.
Lai piedalītos konkursā visi ieinteresētie līdz šī gada 20.maijam varēja nosūtīt organizatoriem atbilstošā veidā noformētu projekta ideju, kurai bija jābūt vērstai uz dzelzceļa darbības un tā sniegto pakalpojumu attīstību un uzlabošanu. Tika izveidota komisija, kas izvērtēja iesniegtās projektu idejas un tālākai dalībai izvirzīja piecas komandas – P.A.M.A. Rail, kurā strādāja Artūrs Plešaunieks un Pauls Bensons no SIA „LDZ Infrasturktūra”; ar nosaukumu TDR-2 startēja Vladimirs Karevs, Pāvels Kalins un Maksims Ivanovs no Signalizācijas un sakaru distances Daugavpils reģionālā centra, komandā LDZ Nākotnes optimisti darbojās Alisa Erdmane, Svetlana Romanovska un Sergejs Šeikins, kas pārstāvēja SIA „LDZ CARGO” un ISC; un patīkams pārsteigums un patiess konkursa atklājums bija divas komandas no Rīgas Valsts tehnikuma – Sliežu grauzēji Eduards Kaļķis, Artjoms Kasevičs, Inga Samoģelova un Darja Korovaikova un Zevs un Pērkons – Vladlens Jacino un Andrejs Pavlovs.
Tad visas minētās komandas bija saņēmušas īpaši katrai komandai piemeklēto uzdevumu, kura risināšanai komandu rīcībā bija divas nedēļas, jebkuru speciālistu konsultācijas, visi iespējamie literatūras avoti un arī organizatoru palīdzība. Gan sava projekta, gan arī saņemtā uzdevuma risinājums bija jāprezentē jau konkursa klātienes daļā
Lai aizstāvētu savas idejas komandas tika uzaicinātas viesnīcā Baltvilla, kas pēc organizatoru domām ļāva izveidot ne tikai mierīgu darba atmosfēru konferenču zālē, bet arī draudzīgu un patīkamu gaisotni. Uz pasākuma atklāšanu, lai novēlētu dalībniekiem veiksmi, ieradās Kaspars Gerhards – SIA „LDZ Cargo” Attīstības direkcijas direktors, un ceļa vārdus saņemdamas, komandas uz žūrija uzsāka darbu. Pirmajā konkursa klātienes dienā komandas aizstāvēja mājās sagatavotos projektus, taču dienas beigās tās saņēma uzdevumu, kura risinājums bija jāprezentē jau nākamajā dienā. Tas bija sava veida izaicinājums komandām, jo bija jāstrādā ierobežotā laikā un vietā, paļaujoties pašiem uz sevi. Konkursa organizatori piedāvāja dalībniekiem no vienas puses vienkāršu, taču no otras puses diezgan nopietnu uzdevumu – kā iztērēt 3 miljonus latu; komandām bija jāpiedāvā visefektīvākais šādas naudas summas ieguldījuma veids dzelzceļā. Lai palīdzētu komandām šajā uzdevumā, Māris Riekstiņš novadīja saturīgu un interesantu semināru par dzelzceļa attīstību.
Protams, neviens konkurss nevar pastāvēt bez žūrijas. Grūto un atbildīgo vērtēšanas darbu uzņēmās LDz Mārketinga direkcijas direktores vietnieks Toms Ābele, LDz galvenā plānošanas analītiķe Māra Tapiņa, LDz galvenais tehniskais inspektors Dainis Zvaners, SIA „LDZ Cargo” Ražošanas tehniskās daļas vadītājs Sergejs Čigaks un vērtēšanas komisijas priekšsēdētājs LR Satiksmes ministrijas Dzelzceļa departamenta direktora vietnieks, Inženiertehniskās apvienības priekšsēdētājs Māris Riekstiņš. Divas dienas komisija uzklausīja un vērtēja piedāvātās idejas, un arī komandu spēju pasniegt un aizstāvēt savas idejas un domas. Visi komisijas locekļi dāsni apbalvoja komandas ar jautājumiem un komentāriem, kas neapšaubāmi bija lieliska pieredze konkursa dalībniekiem.
Konkursa noslēgšanas ceremoniju ar savu klātbūtni pagodināja LDZ Ārējo sakaru direktore Regīna Svirska, kuras pozitīvā attieksme pret konkursa ideju arī deva ‘zaļo gaismu’ tā rīkošanai. Savā uzrunā Regīna Svirska apsveica visus dalībniekus ar dalību konkursā, kas jau ir uzvara, īpaši atzīmējot Rīgas Valsts tehnikuma studentu drosmi bez darba pieredzes sacensties ar dzelzceļniekiem, un kopā ar komisijas priekšsēdētāju Māri Riekstiņu apbalvoja labākos projektus – nominācijā Labākais piedāvātais projekts labākā bija komanda P.A.M.A. Rail, Labāko sistēmas izstrādes risinājumu piedāvāja TDR-2 un ar Labāko investīciju projektu tika apbalvota komanda Sliežu grauzēji. Uzvarētājiem tika pasniegti kausi, visi dalībnieki saņēma piemiņas medaļas un suvenīrus.
Divas dienas paskrēja vēja spārniem. Visi lieliski pastrādāja, laika gan atpūsties īpaši nebija, jo dienas kārtība bija diezgan intensīva, tomēr dažas komandas nenoturējās un atrada mirklīti izpeldēties un kaut nedaudz izbaudīt skaisto Baltezera dabu vakarā. Cītīgi strādājot, konkursa dalībniekiem nebija īpaši daudz laika iepazīties vienam ar otru, kas tika izteikts kā novēlējums nākamajam gadam.
Vislielāko uzdrīkstēšanos, drosmi un iniciatīvu izrādīja SIA „LDZ Cargo” darbinieki - Starptautisko pasažieru pārvadājumu vadošā inženiere Nataļja Sila un Attīstības nodaļas vadošais inženieris Vitālijs Ševčenko, kas bija pasākuma vadītāji, un Rīgas reģionālā centra Tehniskās daļas vadītājs Jevgenijs Pučinskis, kuri uzņēmās pasākuma organizēšanu. Kā arī konkurss nebūtu noticis bez Inženiertehniskās apvienības priekšsēdētāja Māra Riekstiņa iniciatīvas, atbalsta un palīdzības.
Gan vērtēšanas komisijas, gan dalībnieku un arī konkursa augsto viesu atsauksmes par konkursu bija ļoti pozitīvas, tāpēc droši varat gatavot projektus nākamajam gadam, jo SPĒKS ir PRĀTĀ!
Sagatavoja Nataļja Sila
Comments