Šos gadus svētki ir ceļojuši pa visu Latviju - No Ventspils līdz Gulbenei, bet 2010. gada 4.septembrī tie norisinājās Jelgavas rajonā. Zālē, kas bija paredzēta 180 cilvēkiem, bija tik cieši, ka pat ābolam tur nebūtu kur nokrist, taču, par neērtībām neviens nedomāja, jo visu uzmanība bija pievērsta skatuvei. Apsveikumi no Latvijas dzelzceļnieku biedrības vadības, lietuviešu kolēģu apsveikumi, labāko LDZ inženieru un ekonomistu apbalvošana ar diplomiem un vērtīgām dāvanām - tas viss attiecās uz katru klātesošo.
Vislielāko interesi izraisīja tradicionālais dzelzceļa inženieru konkurss. Tajā piedalījās četras komandas no visiem valsts rajoniem - Rīgas, Jelgavas, Liepājas un Daugavpils. Pirms sacensībām notika vēl viena apbalvošana: Inženiertehniskās biedrības priekšsēdētājs Māris Riekstiņš piešķīra piemiņas kausu Rīgas komandai par sešām uzvarām iepreikšējos 9 konkursos.
Priekšnesumiem komandas iepriekš bija labi sagatavojušās. Tā piemēram Latgales komanda bija uzaicinājusi "krievu estrādes zvaigzni Borisu Mojsejevu"; liepājnieki nez kur atraduši astoņkāji Pavļiku, kura prognoze, tiesa gan, darbojās pagātnē un tas sekmīgi "prognozēja" iepriekšējo konkursu rezultātus.
Sacensībās video jautājums katrai komandai bija ne tikai jāsagatavo savi jautājumi saistīti ar tehniskās ekspluatācijas noteikumiem, bet arī pēc iespējas precīzāk un asprātīgāk atbildēt uz pretinieku jautājumiem. Augstāko vērtējumu saņēma pasākuma saimnieki, ar video filmas eļļas degustācija Jelgavas lokomotīvju depo demonstrējumu.
Nākamajā komkursā bija jādemonstrē sagatavotais mājas darbs. Tas tika formulēts šādi: pastāstīt par kādu no dzelzceļa profesijām pēc izlozes. Nopietnu pieteikumu uzvarai šajās sacensībās izdarīja Daugavpils komanda pārveidojot pēc saviem ieskatiem Anfisas Čehovas raidījumu, kā rezultātā parādījās humoreska vai ir sekss SCB, kas savāca maksimālo žūrijas vērtējumu.
Viesiem bija sagatavota atsevišķa viktorīna. Tās īsie un konkrētie jautājumi prasīja tehniskās zināšanas un lika atcerēties skolas laika fizikas un matemātikas nodarbības. Neviena pareiza atbilde nepalika bez godalgas.
Neskatoties uz visu laiku gatavojošos lietu, bija iespējams veikt sacensības, kas paredzētas ārpusē. Pirmajā uzdevumā bija jānomēra ceļa profils neizmantojot atbilstošos instrumentus. Acīmredzot uztraukums neļāva konkursa dalībniekiem saskatīt uzdevuma tīri ģeometrisko jēgu, kā rezultātā tika izmantoti visdažādākie augstuma un garuma noteikšanas paņēmieni un tā rezultātā mērījumu kļūda sastādīja 60-80 %. Tomēr precīzāko atbildi deva Liepājas komanda un otrā vietā izrādījās jelgavnieki.
Konkursa skaņas signāli laikā pieciem cilvēkiem no katras komandas bija jāparāda savācējvilciena manevrus ņemot vērā dzelzceļa ekspluatācijas noteikumu instrukcijas, un tikai viens cilvēks - konduktors, varēja vadīt pārējo darbību ar atvērtām acīm. Pārējie dalībnieki varēja orientēties tikai pēc "konduktora" svilpieniem. Šajā konkursā labāko rezultātu parādīja jelgavnieki.
Kamēr žūrija skaitīja rezultātus, tika organizēta ekskursija uz Kārļa Ulmaņa memoriālo muzeju Pikšām, kas atradās netālu no pasākuma norises vietas. Pēc atgriešanās notika uzvarētāju apbalvošana. Pasākuma uzvarētāja kļuva komanda no latgales, otro vietu ieguva Liepājas komandu.
Nākamajā gadā inženieru diena tiks atzīmēta galvaspilsētā.
Comments