Dzelzceļa tīklu vēsture -
Ielu dzelzceļš
Kā savdabīga parādība Rīgā ienāca arī ielu dzelz - ceļš - tramvaji. Pirmo atklāja - zirga tramvaja satiksmi 1882.gadā. Jāpiezīmē interesants fakts ka tramvaju sliežu platums bija un ir analoģisks vilciena sliežu platumam. Kā arī visi citi tehniskie risinājumi ir tieši tādi paši kā dzelzceļam. Principā vilciens var braukt pa tramvaja sliedēm un otrādi, taču atšķirīgi ir drošību reglamentējošie normatīvi. Tomēr līdzīga prakse jau pastāv Vācijā
1901.gadā 24.jūlijā sāka kursēt pirmais elektriskais tramvajs pa Aleksandra ielu (tagad Brīvības iela).
Laika posmā no 1901.gada līdz 1914.gadam izbūvē 10 jaunas tramvaju līnijas kopgarumā ~ 50 km. 1914.gadā jau ir 16 tramvaja līnijas. 1986.gadā Rīgā ir 9 tramvaju maršruti, 327 vagoni, maršruta garums - 122 km. Vēl varat apskatīt Vadima Faļkova sagatavoto Virtuālā ceļojumā ar tramvaju pa Rīgu.
2010. gadā paredzēts Rīga sākt izmantot zemās gridas tramvajus. Līdz 2010. gada beigām tiks piegādāti pirmie 20 tramvaji. Projektu pilnībā paredzēts īstenot līdz 2032 gadam. Tramvaju detalizēts apraksts ir sniegts šeit.
2015. gada 14. septembrī Rīgas Satiksme izsludina konkursu vēl par 20 zemās grīdas tramvaju piegādi.